Στόχος του τεστ ενδιαφερόντων VIS2 είναι να βοηθήσει τον εξεταζόμενο να αποκτήσει την απαραίτητη αυτογνωσία ώστε να πάρει τις σωστές αποφάσεις για το μέλλον του, και να απαντήσει στην κρίσιμη ερώτηση «τι μου αρέσει να κάνω περισσότερο, και τι λιγότερο;».
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων γίνεται βάσει δύο κατηγοριοποιήσεων:
- Κατηγοριοποίηση κατά Holland (1959,1997).
- Κατηγοριοποίηση βάσει 24 επαγγελματικών κατηγοριών.
Κατηγοριοποίηση κατά Holland:
Οι έξι τύποι που προκύπτουν από την ανάλυση του ερωτηματολογίου είναι οι εξής:
Ρεαλιστικός Τύπος
Στον ρεαλιστικό –πρακτικό τύπο ανήκουν τα άτομα που προτιμούν ρεαλιστικές και πρακτικές ασχολίες και δραστηριότητες, χρησιμοποιούν χειροπιαστά πράγματα, όπως ισχύ, χρήμα και κοινωνική τάξη, στερούνται συνήθως ικανοτήτων για χειρισμό λεπτών ανθρώπινων σχέσεων, θεωρούν τους εαυτούς τους τεχνικά προσανατολισμένους, αποφεύγουν δραστηριότητες στον κοινωνικό και εκπαιδευτικό τομέα, και γενικά προτιμούν θετικές, τεχνικές και μηχανικές επαγγελματικές κατευθύνσεις.
Ερευνητικός Τύπος
Στον ερευνητικό-διανοητικό τύπο ανήκουν τα άτομα που διαθέτουν ικανότητες παρατηρητικές, συμβολικές, ή οργανωτικές και αποφεύγουν τις κοινωνικές δραστηριότητες. Αυτά τα άτομα επιλέγουν συνήθως επιστημονικές και μαθηματικές επαγγελματικές κατευθύνσεις.
Επιχειρηματικός Τύπος
Στον επιχειρηματικό τύπο ανήκουν εκείνοι που έχουν την τάση να εκμεταλλεύονται άλλους για την απόκτηση αγαθών. Στρέφονται, κυρίως, προς ηγετικές θέσεις σε οργανισμούς ή επιχειρήσεις, και θεωρούν τον εαυτό τους δραστήριο, ομιλητικό, κοινωνικό, και δημοφιλή. Επιζητούν πολιτικές επιρροές και επιδιώκουν την αναγνώριση και την εξέλιξη με κάθε μέσο.
Κοινωνικός Τύπος
Στον κοινωνικό τύπο ανήκουν τα άτομα που αποστρέφονται τις συστηματικές δραστηριότητες ή εκείνες που απαιτούν χειρωνακτική χρήση μηχανών, υλικών και εργαλείων. Αντίθετα, προτιμούν τομείς που σχετίζονται με κοινωνικές ή εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Καλλιτεχνικός Τύπος
Στον καλλιτεχνικό τύπο εντάσσονται τα άτομα εκείνα που κλίνουν προς ελεύθερες, απρογραμμάτιστες, αδέσμευτες, αισθητικές γενικά δραστηριότητες, οι οποίες οδηγούν σε δημιουργικά και πρωτότυπα αποτελέσματα. Η γλώσσα, η μουσική, το δράμα, η συγγραφή, και η τέχνη γενικότερα είναι μερικές από τις δραστηριότητες που προτιμούν τα άτομα αυτού του τύπου.
Οργανωτικός Τύπος
Στον οργανωτικό-συμβατικό τύπο εντάσσονται τα άτομα που αγαπούν την τάξη, τη συστηματική τήρηση πραγμάτων, όπως αρχείων ή υλικών, και αποστρέφονται τις ελεύθερες, αμφίβολες και γενικά ασυστηματοποίητες δραστηριότητες. Άτομα αυτού του τύπου προτιμούν κυρίως υπαλληλικά επαγγέλματα.
Κατηγοριοποίηση βάσει 24 επαγγελματικών κατηγοριών:
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ & ΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
- ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ & ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
- ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ & ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
- ΧΕΙΡΩΝΑΚΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ & ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ
- ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ & ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ- MARKETING
- ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ & ΔΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ