Η Εργαλειοθήκη αυτή παρέχει μεθόδους για την ανάπτυξη, την ενίσχυση και τη βελτίωση των εκτελεστικών λειτουργιών στους ενήλικες. Από τη μια πλευρά, η Εργαλειοθήκη βασίσθηκε σε μια επιθεώρηση της διεθνούς επιστημονικής βιβλιογραφίας και ειδικότερα στην έρευνα που διεξάγεται στις 7 χώρες των εταίρων.
Από την άλλη πλευρά, οι τρεις εκτελεστικές λειτουργίες – κλειδιά που αναφέρονται στην Εργαλειοθήκη, επιλέχθηκαν σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες που εκφράστηκαν από τους συμμετέχοντες στην προηγουμένη έρευνα, ενήλικες μαθητές και εκπαιδευτές που ασχολούνται με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Ε.Ε.Κ.).
Η Εργαλειοθήκη παρέχει στοιχεία για τη δημιουργία μιας θεωρητικής βάσης και περιλαμβάνει συστάσεις και προτάσεις μεθόδων που οι εκπαιδευτές της Ε.Ε.Κ. μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην καθημερινότητά τους με τους ενήλικους μαθητές τους.
Απαντούν στις ανάγκες που εκφράστηκαν στις τοπικές ομάδες εργασίας που πραγματοποιήθηκαν στις 7 χώρες των εταίρων. Πιο συγκεκριμένα, η Εργαλειοθήκη του προγράμματος SOFIA παρέχει:
- μια ανασκόπηση των θεωριών που χρησιμοποιούνται σήμερα για να εξηγήσουν τις Διαταραχές Γνωστικών Λειτουργιών (ΔΕΛ)
- μια ανασκόπηση εργαλείων, μέσων και μεθόδων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτές για τη βελτίωση των Εκτελεστικών Λειτουργιών (ΕΛ) των ενήλικων εκπαιδευόμενων και για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας τους
- μια ανασκόπηση εικονικών εργαλείων ή εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση των γνωστικών δεξιοτήτων γενικά, αλλά και της μνήμης εργασίας, της συναισθηματικής διαχείρισης και των οργανωτικών δεξιοτήτων ειδικότερα.