Η Μελέτη για τις καλές πρακτικές καταγράφει τις πρακτικές που συγκεντρώθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος του έργου Guiding Cities.
Ως καλές πρακτικές, θεωρήθηκαν μέθοδοι ή τεχνικές που είχαν δείξει σταθερά αποτελέσματα ανώτερα από αυτά που επιτυγχάνονται με άλλα μέσα και που χρησιμοποιούνται ως σημεία αναφοράς. Υπάρχουν 8 συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, που κρίθηκαν ως σημαντικά από τους 4 εταίρους, προκειμένου μια πρακτική να επιλεγεί και να συμπεριληφθεί στην λίστα των καλών πρακτικών:
- λαμβάνει υπόψη ηθικά ζητήματα και δεοντολογικούς περιορισμούς,
- έχει μεταβιβάσιμο χαρακτήρα,
- είναι μια διαδικασία μοντέλου που μπορεί να εφαρμοστεί/αναπαραχθεί σε άλλα περιβάλλοντα,
- παρέχει κάτι χρήσιμο,
- αποτελεί αναφορά για άλλους,
- επιδεικνύει αντίκτυπο στην ομάδα-στόχο,
- είναι βιώσιμη και τέλος,
- βασίζεται σε στοιχεία.
Το περιεχόμενο των 47 επιλεχθέντων πρακτικών αναλύθηκε με βάση τις διαφορετικές πτυχές του Μοντέλου Guiding Cities και τα αποτελέσματα της ανάλυσης παρουσιάστηκαν για κάθε παράμετρο του μοντέλου.
Εκτός όμως από τη Συλλογή Καλών Πρακτικών, η Μελέτη παρέχει και μια αναλυτική πληροφόρηση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται και εφαρμόζονται οι δράσεις καθοδήγησης που στοχεύουν στη μείωση της ESL στις χώρες εταίρους (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία και Ρουμανία). Η Μελέτη χρησιμεύει και ως μια προσπάθεια εντοπισμού ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ αυτών των 47 πρακτικών, καθώς και των παραγόντων επιτυχίας τους.
Με αυτόν τον τρόπο, η Μελέτη:
- θα υποστηρίξει την προσπάθεια που στοχεύει στη βελτίωση της επαγγελματικής ανάπτυξης τόσο των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού όσο και των επαγγελματιών καθοδήγησης που εργάζονται στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης και,
- θα βοηθήσει στην ανάπτυξη στρατηγικών για τη βελτίωση της ποιότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής εξέλιξης στην τάξη.