Το Μοντέλο και το Ερωτηματολόγιο που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος Guiding Cities μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καταγραφή του επιπέδου απόδοσης και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, για τον σχεδιασμό και την προώθηση μακροπρόθεσμων στρατηγικών που έχουν στόχο την βελτίωση βασικών παραγόντων στον οργανισμό, όπως είναι οι δεξιότητες των συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού και για την αύξηση της γνωστοποίησης της σπουδαιότητας ή του σκοπού των σχετικών με τον επαγγελματικό προσανατολισμό δραστηριοτήτων.
Το μοντέλο του Guiding Cities έχει προβλεφθεί να αποτελεί ένα εργαλείο επισκόπησης μαζί με το Ερωτηματολόγιο του Guiding Cities. Αυτά τα εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός εσωτερικού και δομημένου συστήματος του οργανισμού για επισκόπηση και συζήτηση σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού.
Το Μοντέλο και το Ερωτηματολόγιο του Guiding Cities έδωσαν τη δυνατότητα στους οργανισμούς για μια στρατηγική επισκόπηση των υπηρεσιών τους, καθώς και προσέφεραν παραδείγματα καλών πρακτικών για κάθε παράμετρο του Μοντέλου.
Με στόχο να διασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αυτής της δραστηριότητας, συμμετείχαν εκπρόσωποι από διαφορετικά τμήματα του οργανισμού ή επαγγελματίες με διαφορετικά προφίλ. Αυτή η διαφορετικότητα οδήγησε σε βαθύτερη επισκόπηση, καθώς επέτρεψε στους επαγγελματίες να προχωρήσουν ο καθένας τους μεμονωμένα σε επισκόπηση και στη συνέχεια να ανταλλάξουν απόψεις, αποτελέσματα και προοπτικές. Η αντιπαραβολή των διαφορετικών προοπτικών θεωρήθηκε ευεργετική για μια ολοκληρωμένη, λιγότερο προκατειλημμένη εικόνα της κατάστασης του οργανισμού και βοήθησε στην ανάπτυξη πλάνων δράσης βελτίωσης.
Τα εργαλεία του Guiding Cities δεν επιτρέπουν στους φορείς επαγγελματικού προσανατολισμού μόνο την επισκόπηση των υπηρεσιών τους, αλλά υποστηρίζουν και την ανάληψη δράσης για την βελτίωση ή εγκαθίδρυση προτεραιοτήτων υπηρεσιών. Μέσω του Ερωτηματολογίου, οι φορείς μπορούν να προσδιορίσουν τις παραμέτρους, που είναι τα δυνατά τους σημεία, καθώς και τις περιοχές στις οποίες χρειάζονται βελτίωση. Η συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων και επαγγελματιών του οργανισμού επιτρέπει την ανάληψη πιο αποτελεσματικών δράσεων για βελτίωση. Οι οργανισμοί που συμμετείχαν στην πιλοτική έρευνα προχώρησαν σε διαφορετικές δράσεις, αφού συμπλήρωσαν το Ερωτηματολόγιο και έλαβαν υπόψη τους το Μοντέλο του Guiding Cities. Οι οργανισμοί κατέγραψαν τις υπηρεσίες που προσφέρουν, καθώς και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιούν. Επίσης, προχώρησαν σε δράσεις ενημερωτικές με στόχο να καταστήσουν περισσότερο γνωστές και προσβάσιμες τις υπηρεσίες που παρέχουν, ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα τις ομάδες στις οποίες απευθύνονται, ειδικά εκείνους που κινδυνεύουν να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο.
Η χρήση του Μοντέλου και του Ερωτηματολογίου του Guiding Cities επίσης, ενέπνευσαν τους οργανισμούς να αναπτύξουν διαδικασίες και εργαλεία αξιολόγησης, καθώς και να καθιερώσουν μόνιμες δομές για τον συντονισμό μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων η επαγγελματιών επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε να ενισχύσουν τη συνεργασία, την ανταλλαγή εμπειριών και την δημιουργία κοινών εργαλείων συμβουλευτικής και προσανατολισμού.
Η πιλοτική έρευνα επιβεβαίωσε τη χρησιμότητα των εργαλείων του Guiding Cities και το πιο σημαντικό είναι ότι επαναβεβαίωσε το όφελος της συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών φορέων στον τομέα, με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού και τη μείωση σύνθετων κοινωνικών προβλημάτων, όπως είναι η Σχολική Διαρροή.
Η μελέτη των αποτελεσμάτων παρουσίασε μια σειρά οδηγιών αναφορικά με τον τρόπο και τον λόγο χρήσης του Μοντέλου και του Ερωτηματολογίου του προγράμματος Guiding Cities, ενώ συμπεριέλαβε και μια ανάλυση της επίδρασης της χρήσης τους στους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης και του επαγγελματικού προσανατολισμού (https://www.guidingcities.eu/wp-content/uploads/2016/07/O5_Impact-Study.pdf).