Ο γενικός στόχος του έργου ECVET.OER.NEET ήταν να βελτιώσει τις τεχνικές δεξιότητες των επαγγελματιών που εργάζονται σε δημόσια και ιδιωτικά κέντρα απασχόλησης και εκπαιδευτές που ασχολούνται στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού.
Ο συγκεκριμένος στόχος του εν λόγω παραδοτέου IO6, ήταν η δημιουργία ενός αρθρωτού και ευέλικτου δια ζώσης εκπαιδευτικού προγράμματος για τη βελτίωση των δεξιοτήτων των συμβούλων, με βάση την ανάλυση των αναγκών κατάρτισης που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ECVET.OER .NEET και εμφανίζονται στο παραδοτέο IO3 ‐ “Ανάλυση των εκπαιδευτικών αναγκών των Συμβούλων Σταδιοδρομίας που εργάζονται με τους Neets”.
Στη «διαδικασία κατάρτισης», η ανάλυση αναγκών εμφανίσθηκε ως η «πρώτη δραστηριότητα» με στόχο τη συγκέντρωση δεδομένων και πληροφοριών χρήσιμων και αξιόπιστων ώστε να σχεδιαστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα (καθορισμός γενικών και ειδικών στόχων, ομάδα‐ στόχος, οργάνωση του περιεχομένου, επιλογή διδακτικών μεθόδων) και, στη συνέχεια, να υλοποιηθεί.
Η ανάγκη κατάρτισης συνδέεται τόσο με τον επαγγελματικό ρόλο που επιτελεί ο ειδικός, όσο και με το σύνολο των ικανοτήτων που απαιτούνται για την εκπλήρωση ορισμένων καθηκόντων. H γνώση της εκπαιδευτικής ανάγκης επιτρέπει στον σχεδιαστή κατάρτισης να σχεδιάσει μια αποτελεσματική και εξατομικευμένη παρέμβαση.
Η έρευνα που περιεγράφηκε στο IO3 ήταν συνεπώς σημαντική για τον εντοπισμό του χάσματος των ικανοτήτων για το σχεδιασμό του προγράμματος κατάρτισης βάσει των ειδικών αναγκών του επαγγελματία προσανατολισμού που συνεργάζεται με τους NEETs και των ενεργών πολιτικών στην αγορά εργασίας κάθε χώρας εταίρου. Η έρευνα έδειξε την ύπαρξη βασικών δεξιοτήτων των επαγγελματιών όλων των εμπλεκόμενων κέντρων, τις αρμοδιότητες και την εμπλοκή τους.
Εντούτοις, διαφάνηκε έλλειψη ολοκληρωμένων δράσεων στήριξης (τοπικοί φορείς‐εταιρείες) για τη βελτίωση της ένταξης και της επανένταξης των νέων στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας. Φάνηκε επίσης, η δυσκολία χρησιμοποίησης των τεχνολογιών των ΤΠΕ και των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, η χρήση μιας ορολογίας κατανοητής από τους νέους, ο σχεδιασμός εργαλείων για τα χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων χρηστών.
Το δια ζώσης εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίστηκε επίσης στο μαθησιακό περιεχόμενο κάθε Μονάδας Μάθησης, που συνδέονται με το Προφίλ του Συμβούλου που εργάζεται με τους NEETs, και οι οποίες εγγυώνται την ορθή εκτέλεση των καθηκόντων του. Υπό αυτή την έννοια, ήταν πολύ σημαντική η συμβολή του IO4 ‐ “Προφίλ Ικανοτήτων των Συμβούλων Σταδιοδρομίας που εργάζονται με τους Neets “, στην εκπόνηση του εκπαιδευτικού προγράμματος. Κάθε βασική δραστηριότητα αντιστοιχίστηκε σε ένα μαθησιακό αποτέλεσμα με την κατανομή συγκεκριμένων μονάδων ECVET προκειμένου να καταστεί δυνατή η αναγνώρισή του και η σύγκρισή του με άλλους υπάρχοντες τίτλους και παρόμοια επαγγελματικά προφίλ άλλων χωρών.
Η πρώτη έκδοση του εκπαιδευτικού προγράμματος δοκιμάστηκε σε μια πιλοτική εφαρμογή απευθείας σε Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού που εργάζονται με NEET, από όλες τις χώρες των εταίρων. Πολύ σημαντική ήταν η επιλογή των κριτηρίων και της διαδικασίας για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων του συμβούλου, που αποκτήθηκαν μέσω της συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Η δεύτερη έκδοση του εκπαιδευτικού προγράμματος διαμορφώθηκε ύστερα από την πιλοτική εφαρμογή της πρώτης έκδοσης, λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια και παρατηρήσεις από τους συμμετέχοντες, όπως συγκεντρώθηκαν μέσω ερωτηματολογίων αξιολόγησης (κατά την έναρξη και τη λήξη της εκπαίδευσης). Η δεύτερη έκδοση αποτέλεσε την τελική μορφή του Δια Ζώσης Εκπαιδευτικού Προγράμματος, όπως αυτό παρουσιάστηκε στις δράσεις δημοσιότητας και στην Φάση της Διάδοσης των αποτελεσμάτων.
Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν Πιστοποιητικό παρακολούθησης, που θα αναφέρεται στις δεξιότητές τους, σύμφωνα με το Europass και το σύστημα μονάδων ECVET, ενώ επίσης θα αναφέρονται και όλες οι ενότητες που ολοκλήρωσαν.